به روز شده در: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۷۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
لکسوس GS، رقیب چشم بادامی بی ام و سری 5 و مرسدس بنز کلاس E، تا به حال در دو نسخه استاندارد و F Sport به بازار عرضه می شد که خوشبختانه هر دوی آن ها به ایران نیز آمده اند و گروه خودرو بانک نمونه F Sport آن را از نزدیک ملاقات کرده است
به گزارش سخن:  اما گویا تشنگی لکسوس هنوز برطرف نشده و برای اعزام سربازی قدرتمندتر در جنگ با M5، نسخه F از این خودرو را در مدل 2016 معرفی کرده است.
چهره نسخه F‌ از لکسوس GS بسیار خشن تر و خشمگین تر از گذشته شده و جلو پنجره مخوف آن چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.
در عقب نیز رگه هایی از نمونه زیبای RC F دیده می شود و قرارگیری 4 خروجی اگزوز گواه بر این موضوع است. رینگ های 10 پره 19 اینچی آن همانند نمونه F Sport بسیار زیبا و اسپرت هستند و در کل باید چهره جدید GS را بسیار موفق بدانیم و جز این هم از برند لوکس لکسوس توقع نداریم.
البته این ها تمام تغییرات نیستند و جز استفاده از تزئینات فیبرکربنی در داخل کابین، اصل داستان زمانی شروع می شود که درپوش موتور را باز کنید. روی این ژاپنی یک پیشرانه غول پیکر 8 سیلندر 5 لیتری آرام گرفته تا با اشاره به پدال گاز 467 اسب را بدون استفاده از توربو و یا سوپرشارژ به گیربکس 8 سرعته خودکار منتقل کند.
لکسوس اعلام کرده که حداکثر گشتاور تولید شده توسط این موتور 527 نیوتن متر بین 4800 و 5600 دور در دقیقه است و می توان این نیرو را به کمک سیستم TVD که مخفف Torque Vectoring Differential‌ است، در سه روش Standard، Slalom و Track مهار کرد. همچنین روی GS F شاسی سفت تر و خشک تر و سیستم تعلیق تقویت شده و اسپرت قرار گرفته است.
با تمام این تفاسیر و با توجه به وزن 1830 کیلوگرمی آن، باید انتظار داشت که بتواند در عرض 5 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و این سرعت را حداکثر تا 260 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.
خودروبانك
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: