به روز شده در: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
به تازگی کمپانی مرسدس بنز از اتومبیل جدیدی رونمایی کرده که قرار است جانشین مدل SLS شود.
سخن، گروه علم و فن آوریمرسدس بنز مدل AMG GT که چند روزی است رونمایی شده و قرار است در سال 2015 و در دو مدل GT و GTS به بازار عرضه شود و جانشینی مناسب برای مدل SLS باشد. دو مدل GT و GTS هم از نظر ظاهری و هم از نظر پیشرانه با یکدیگر تفاوت دارند. برای نمونه بر روی مدل GT از رینگ‌های 19 اینچی استفاده شده و این در حالی است که رینگ استفاده شده روی مدل GTS در چرخ های جلو 19 اینچی و در چرخ های عقب 20 اینچی است.

از دیگر تفاوت های این دو مدل می توان به حجم و قدرت موتور، سیلندرها و درنتیجه شتاب 0 تا 100 آنها اشاره کرد. در مدل GT یک پیشرانه 8 سیلندر توئین‌ توربو به حجم 4 لیتر نصب شده و توانایی تولید 462 اسب‌ بخار و 600 نیوتن‌ متر را دارد. این نیرو به کمک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه می‌تواند AMG GT را در 4 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برساند و این سرعت را تا حداکثر 304 کیلومتر در ساعت ادامه دهد.

اما مدل GTS یک نمونه 4 لیتری 8 سیلندر خورجینی توئین توربو بوده که قادر به تولید ۵۱۰ اسب بخار قدرت در 6250 دور بر دقیقه و 650 نیوتن متر گشتاور در 1750 الی 4750 دور بر دقیقه است و در 3.8 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعتی برابر 310 کیلومتر در ساعت را دارد. این پیشرانه که با کد فنی M178 شناخته می شود، با استاندارد آلایندگی یورو۶ مطابقت کرده و به تنهایی 209 کیلوگرم وزن دارد.


پیستون های سبک وزن، وجود دو میل بادامک در سر سیلندر و سرسیلندرهای از جنس آلیاژ زیرکونیم، جز شاخصه های این پیشرانه به حساب می آیند. لازم به ذکر است دیواره سیلندرها با نانو اسلاید پوشش داده شده که از اصطکاک می کاهد و نیاز به وجود محفظه روغن (همانند آنچه در پیشرانه های امروزی رایج است) را برطرف می کند.

***
***
***
***
***
***
***
***
***





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: